Saskaņā ar Valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizācijas pabeigšanas likuma 11. pantu, ja dzīvokļu īpašumu īpašnieki nav pārņēmuši privatizētas dzīvojamās mājas pārvaldīšanas tiesības, tad līdz 2025. gada 31. decembrim ir jāsasauc kopsapulce vai jāveic rakstveida aptauja, kurā kopībai jālemj par turpmāko dzīvojamās mājas pārvaldīšanas modeli.
Dzīvokļu īpašniekiem ir pieejamas vairākas iespējas, kā turpmāk organizēt savas ēkas pārvaldīšanu. Ir trīs varianti, kā to izdarīt, atliek vien sasaukt kopsapulci vai veikt rakstveida aptauju, kurā kopībai jālemj par turpmāko dzīvojamās mājas pārvaldīšanas modeli.
- Izveidot biedrību
- Izveidojot biedrību ar savu bankas kontu, mājas iedzīvotāji var paši uzņemties pilnu atbildību par ēkas pārvaldīšanu, plānot darbus un uzkrājumus, kā arī izvēlēties pakalpojumu sniedzējus atbilstoši savām vajadzībām.
- Noslēgt līgumu ar pārvaldnieku
- Dzīvokļu īpašnieki var turpināt sadarbību ar esošo pārvaldnieku vai arī, ja sniegto pakalpojumu kvalitāte neatbilst prasībām, izvēlēties citu pārvaldnieku, kas nodrošina caurspīdīgu un profesionālu pārvaldīšanu.
- Pārvaldīt ēku pašu spēkiem
- Kopība var izvēlēties pārvaldīt māju patstāvīgi, nepieciešamības gadījumā piesaistot sertificētus speciālistus konkrētu uzdevumu veikšanai (piemēram, tehniskajai apsekošanai, grāmatvedībai vai remontdarbiem).
Autors: Ķekavas novada pašvaldība, www.kekava.lv
